Pages

Rabu, 23 Februari 2011

Al Hadisk

 بالصالحات أعمالناآلهم توفنا مسسلمين وآحينا مسلمين والحقنا بالـــصالحين غير خزايا ولا مفتونين maksudnya :-     Wahai Allah sesungguhnya Engkau mengetaui segala perbuatanku yang aku lakukan secara rahasia dan perbuatanku yang terang-terangan maka terimalah keuzuranku  dan Engkau mengetaui hajatku maka kurniakanlah  permintaanku. Engkau mengetaui segala yang ada di dalam  sanubariku maka ampunilah dosaku, Ya Allah Ya Tuhan kami, sesungguhnya aku meminta kepadaMu iman yang kukuh di hatiku dan keyakinan yang sebenar-benarnya sehingga aku mengetaui bahwa tidak akan menimpa sesuatu kepadaku melainkan apa yang Engkau telah tetapkan. Aku ridha dengan apa yang Engkau bahagiakan kepadaku, Engkaulah yang menolongku di dunia dan di akhirat, maka matikanlah aku di dalam Islam  dan sertakanlah diriku bersama orang-orang yang soleh, Wahai Allah janganlah Engkau tinggalkan pada kami di tempat yang mulia ini sebarang dosapun. melainkan Engkau mengampunkannya janganlah Engkau biarkan kesedihan yang wujud di hati kami melainkan Engkau menghapuskannya. dan tidak ada sesuatu hajat yang di minta melainkan Engkau talah mengurniakannya \, mudahkanlah segala urusan kami dan lapangkan dada kami dengan kebaikan. Ya Allah Ya Tuhan , matikanlah kami dalam Islam, hidupkanlah kami dalam Islam dan sertakanlah kami bersama-sama orang? 


0 komentar: